Kész edzéstervek

A kész edzéstervek segítségével jelentősebb elméleti ismeretek nélkül is meg lehet oldani a kezdeti edzéstervezést. A kezdő és középhaladó szintű sportolók számára készült tervek még különösebb személyre szabottság nélkül is működni fognak, megfelelő tápanyagbevitel és regeneráció biztosítása mellett nem lehet velük mellé lőni.

A haladó szintű sportolók tervei viszont inkább tekinthetőek iránymutatásnak, változatlan formában vagy működnek, vagy nem. Haladó szinten az egyéni adottságok (elsősorban a hiányosságok, a terhelhetőség és a regenerációs képesség) olyan mértékben beleszólhatnak az edzésmunkával kiváltott edzéshatásba, hogy szükséges személyre szabni őket (intenzitás, volumen, edzésgyakoriság, kiegészítő munka, gyenge pontok erősítése, korrekciós gyakorlatok, nyújtások).

  • Mindig figyelembe kell venni, hogy a haladó terveket haladó sportolók a saját igényük szerint (és adott időszakra) írták meg, vagy írták meg nekik. Kicsi az esélye annak, hogy változatlan formában mindenkinek és bármikor megfelelő lehetne. Ezeket fel lehet használni, de a saját igényekhez kell alakítani, ezért ekkorra érdemes az elmélettel is tisztában lenni, hogy mit miért, vagy éppen miért nem.

Az egyes programoknál a táblázatban a zöld hátterű mezőket kell vagy lehet kitölteni/változtatni az ismertetők figyelembevételével.

Kezdő edzéstervek

Kezdő intenzitásnövelő program

Starting Strength

Practical Programming

Bill Starr kezdő 5x5 program (MadCow verzió)

Középhaladó edzéstervek

Középhaladó 5x5 program (Blokk periodizációs verzió)

Texas Method

5/3/1 edzésrendszer

Haladó edzéstervek

Volumen-transzformációs programok

A "végső" edzésterv

Kapcsolat: natstrength@gmail.com